radyo dinle

Hírek

MEGHÍVÓ IMAGO Operatőrök Fórumára

PDFNyomtatásE-mail

2013. szeptember 25. szerda, 12:40

MEGHÍVÓ

IMAGO Operatőrök Fórumára

Ihletet adó találkozó; eszme- és tapasztalatcsere!

3 napos fórum operatőrök számára


2013. Október 18. péntektől - vasárnapig (október 20), - Bécsben

A fórumra meghívunk 3-4 nagynevű operatőrt, -némelyiket rendezőtársukkal-, hogy mutassák be hosszútávú együttműködésüket. Olyan művészeket, akik már megmutatták, milyen a kreativitásuk és egyéni kifejezés-világuk. A velük való találkozás és a beszélgetések során lehetőség lesz megismerni a kölcsönös ihlet-folyamatot, egyben reméljük, ez ösztönzést ad a fórum résztvevők közötti együttműködéshez is.

Mint tudjuk, a filmipar rugalmasságot követel: Agnes Godard és José Luis Alcaine, akik már korábban bejelentkeztek, mint meghívott előadók, váratlanul nagyon vonzó filmajánlatot kaptak - pontosan abban az időben, mint a mi fórumunk. Tehát mindkettőnek le Viszont nagyon boldogok vagyunk, és nagy megtiszteltetés, hogy tudathatjuk:

Russell Boyd ASC, ACS Peter Weir (Kapitány és katona)

Michael Seresin BSC Alan Parker (The Life of David Gale)

John Toon ACS, NZCS Christine Jeffs (Tiszta napfény)

(Esetleg egy 4. párról, vagy egy másik operatőrről is lehet még hamarosan szó)

Az "Inspiration" Operatőrök Fórumát úgy fogjuk felépíteni, mint párbeszédet a meghívott Beszélgetések, vélemény-és tapasztalatcserék, és  klippek vetítése a vendégek filmjeiből, megadva a lehetőséget, hogy ismertessék művészi döntéseiket. Mindez azon a feltételezésen alapul, hogy a művészi kifejezés a döntő kiindulópont.

Helyszín: Metro Kino, Johannesgasse 4, 1040 Bécs Ausztria

Kezdete: péntek, október 18. 02:00 .

Vége: vasárnap, október 20 17:00 .

Kérjük, jelentkezz online az alábbi linken :

http://www.aacamera.org/J25/index.php/de/kontakt0/inspiration-2013-application

Már csak korlátozottan áll hely rendelkezésre, ezért fontos, hogy jelentkezzetek a lehető leghamarabb. A jelentkezéseket idősorrendben fogadjuk el. A részvétel elfogadásáról választ küldünk, de a hely-fenntartás csak akkor lesz érvényes, miután megkaptuk a teljes részvételi összeget a számlánkra. (Végső határidő 2013, október 1.)

Várunk Benneteket Bécsbe!

Az Imago Master Class Bizottsága
Astrid Heubrandtner, AAC
Herman Verschuur, NSC
Ines Carvahlo AIP
Ron Johanson ACS
Jan Weincke, DFF

Ha további kérdésetek van, kérjük, ne habozzatok kapcsolatba lépni velünk:

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Az IMAGO Cinematiographers Forum?Inspiration? a következők által támogatott:


NKA



 

Isten éltesse a 80 éves Bíró Miklóst!

PDFNyomtatásE-mail

2013. április 16. kedd, 07:07

Isten éltesse  a 80 éves Bíró Miklóst!

 Műszaki rajzolóként dolgozott 1957-1960 között a Kőbánya- és Útépítő Vállalatnál. 1961-ben került a Magyar Televízióhoz operatőrként, majd később főoperatőr lett 1998-ig. A Színház- és Filmművészeti Főiskolán elvégezte az operatőri szakot 1961-1965 között. Nevéhez fűződik az első magyar lézerfilm fényképezése 1983-ban A hatodik vagy a hetedik címmel. 1994 óta a Színház- és Filmművészeti Főiskola oktatója. 2007-től a Magyar Televízió örökös tagja

   

Operatőrök jogai

PDFNyomtatásE-mail

2012. augusztus 18. szombat, 14:55

Baranyai László levele az Ausztrál Operatőrök Magazinjában.

YOUR OPINION

Dear Ron,

Thank you for publishing Peter?s article. I am glad someone has raised those very valid questions!

Yes, the problem is here, it is hurting us and we are obliged to do something about it. Everything Peter referred to in
his article is valid, the situation he described is awful and we are in no position to control it anymore. The freelance nature of our industry, the ever-shrinking budgets and the lack of time, pushes us to constantly lower the standard

of our work, regardless of how much heartache it causes.
It shouldn?t happen at all. In the last couple of years I have noticed that our creativity is only measured by the time we spend setting up a shot, or solving the problems due to the sloppiness of others. There is nothing wrong with working fast, keeping the energy up on the set, as long as we have the chance to refine our footage in post, as Peter clearly explained. It?s my experience that when we get to that stage, no one remembers what happened months before on the set and especially when the post production budget is almost expended. Sadly, the budget to afford us the opportunity to grade our images was probably never there in the first place, as should be the norm.

I believe one of the most effective actions we can take is to educate the next generation of cinematographers, directors and producers. You might recall my fixation with the idea
of the ACS being involved in this endeavour and since we last discussed it, I am even more convinced that no other institution is better equipped to fulfill this role.

There is one more point I would like to make. In Hungary,
the government (the old communist one), awarded cinematographers a films intellectual property rights. According to the law of media intellectual property rights, the distributor can only take delivery of the finished project from the producer after the director, director of photography and the sound mixer have signed off on the final print. This
is just one of the reasons why I?ve always pushed for the recognition of intellectual property rights for the director of photography, instead of just the copyright, for which many of our colleges are hoping. 

   

3. oldal / 4